Piralen 2
Desetak tona otrovnog ulja piralen, uskladištenog i u upotrebi u više od 400 kondenzatora i trafoa u pogonima Mittal Steel Zenica nije jučer izmješten iz ove kompanije, iako je bilo najavljeno. Kao razlozi su navedene proceduralne poteškoće i zastoji, kao i čekanje da "vrh" kompanije stavi potpis na ugovor za čiju realizaciju je već osiguran novac.
Malik Kulender, direktor kompanije "C&G", koja bi trebala izvršiti izmještanje prema Francuskoj, gdje će biti uništen, potvrdio je za "Dnevni avaz" da je postignut dogovor, ali da on čeka poziv iz Mittal Steela (MSZ) da bi došao u Zenicu i potpisao ugovor, što bi označilo početak procesa izmještanja u specijalnim kontejnerima i vozilima iz Zenice.
- Ja čekam poziv da dođem, rečeno mi je da će to biti danas, ali do ovog trenutka me niko zvao iz Mittala. Onog trena kad se stave potpisi na ugovor o izmještanju, posao može započeti za nekoliko sati, kazao nam je Kulender, napomenuvši da se "radi o veoma složenom poslu, ali neophodnom uklanjanju opasne materije".
Postojanje piralena u MSZ otkrili su novinari prije tri mjeseca, jer se o tome u kompaniji ćutalo. Problem je aktueliziran nakon požara Valjaonicama 3 na odjelu "žične pruge" u prošlu nedjelju, kada su gorjeli kondenzatori i trafoi sa opasnim uljem, nakon čega su u upravi MSZ donijeli hitnu odluku o izmještanju piralena.
Jučer oko 17 sati uprava MSZ se oglasila saopćenjem u kojem kaže kako "MSZ obaviještava javnost Bosne i Hercegovine da je trenutno u toku realizacija sveobuhvatnog programa isključivanja iz upotrebe svih elektropostrojenja sa rashladnim uljima koja sadrže supstancu PCB. Po programu izmještanja i propisnog uništavanja kompletne elektro opreme, koja je u upotrebi od 1976. godine od puštanja u rad valjaoničkih postrojenja u Željezari Zenica, ukupno je izgrađeno i propisno privremeno uskladišteno 519 visokonaponskih kondenzatora sa uljima koja sadrže i PCB supstancu, sa oko 8.000 litara ulja PIROGARD 53 iz hidrauličnih sistema Žične pruge koja su odložena na sigurno mjesto, zaključana, a cijeli materijal je ograđen i nikome nije dozvoljen pristup. Za materijal su pribavljene ponude od certificiranih kompanija iz BiH za izvoz ovih materijala iz BiH i propisno uništenje u jednoj od zemalja u kojima se vrše uništenja ovog otpada prema BAZELSKOJ konvenciji. U toku je pribavljanje odgovarajućih dokumenata za izvoz ovog otpada iz BiH i uvoz u zemlju u kojoj će se izvršiti konačno uništenje i dozvole zemalja za tranzit.
Pored toga u sljedećoj fazi bit će zamijenjeni i transformatori koji su još u upotrebi i preostali broj visokonaponskih kondenzatora (26 komada) koji su takođe u upotrebi", kaže se u saopćenju u kojem nema ni riječi o požaru i njegovim posljedicama.
Malik Kulender, direktor kompanije "C&G", koja bi trebala izvršiti izmještanje prema Francuskoj, gdje će biti uništen, potvrdio je za "Dnevni avaz" da je postignut dogovor, ali da on čeka poziv iz Mittal Steela (MSZ) da bi došao u Zenicu i potpisao ugovor, što bi označilo početak procesa izmještanja u specijalnim kontejnerima i vozilima iz Zenice.
- Ja čekam poziv da dođem, rečeno mi je da će to biti danas, ali do ovog trenutka me niko zvao iz Mittala. Onog trena kad se stave potpisi na ugovor o izmještanju, posao može započeti za nekoliko sati, kazao nam je Kulender, napomenuvši da se "radi o veoma složenom poslu, ali neophodnom uklanjanju opasne materije".
Postojanje piralena u MSZ otkrili su novinari prije tri mjeseca, jer se o tome u kompaniji ćutalo. Problem je aktueliziran nakon požara Valjaonicama 3 na odjelu "žične pruge" u prošlu nedjelju, kada su gorjeli kondenzatori i trafoi sa opasnim uljem, nakon čega su u upravi MSZ donijeli hitnu odluku o izmještanju piralena.
Jučer oko 17 sati uprava MSZ se oglasila saopćenjem u kojem kaže kako "MSZ obaviještava javnost Bosne i Hercegovine da je trenutno u toku realizacija sveobuhvatnog programa isključivanja iz upotrebe svih elektropostrojenja sa rashladnim uljima koja sadrže supstancu PCB. Po programu izmještanja i propisnog uništavanja kompletne elektro opreme, koja je u upotrebi od 1976. godine od puštanja u rad valjaoničkih postrojenja u Željezari Zenica, ukupno je izgrađeno i propisno privremeno uskladišteno 519 visokonaponskih kondenzatora sa uljima koja sadrže i PCB supstancu, sa oko 8.000 litara ulja PIROGARD 53 iz hidrauličnih sistema Žične pruge koja su odložena na sigurno mjesto, zaključana, a cijeli materijal je ograđen i nikome nije dozvoljen pristup. Za materijal su pribavljene ponude od certificiranih kompanija iz BiH za izvoz ovih materijala iz BiH i propisno uništenje u jednoj od zemalja u kojima se vrše uništenja ovog otpada prema BAZELSKOJ konvenciji. U toku je pribavljanje odgovarajućih dokumenata za izvoz ovog otpada iz BiH i uvoz u zemlju u kojoj će se izvršiti konačno uništenje i dozvole zemalja za tranzit.
Pored toga u sljedećoj fazi bit će zamijenjeni i transformatori koji su još u upotrebi i preostali broj visokonaponskih kondenzatora (26 komada) koji su takođe u upotrebi", kaže se u saopćenju u kojem nema ni riječi o požaru i njegovim posljedicama.
3 Comments:
Moze li se saznati moze li biti posljedica po gradsko stanovnistvo i koliko je zaista opasan taj pozar bio?
Stvarno nisu normalni, moralo se desiti sr*nje pa da uklone piralen...
Inace, Ado, svaka cast na informacijama, da nema ovog bloga, za pozar ne bih ni saznao
Very interesting blog. I'm writting from Chile in south américa.
Thank you and Viva Bosnia Herzegovina
Jeli MTS država u državi? Šta radi EKO ministar, inspekcija, policija?
Da je ovo negdje drugjde u svijetu već bi i vlasnik bio u pritvori (bar dok mu advokat ne stigne) ma kolko god para imao.
Objavi komentar
<< Home