BIHAMK
Bh. auto moto klub (BIHAMK) prezentirao je danas u Sarajevu model osposobljavanja kandidata za vozače i polaganje vozačkih ispita, čija suština je u profesionalizaciji i modernizaciji cijelog procesa. Prijedlog modela su, na osnovu Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na cestama u BiH, izradili članovi posebno formiranog BIHAMK-ovog Stručnog odbora za implementaciju propisa iz oblasti vozačkih ispita, primjenjujući pozitivna iskustva evropskih i zemalja regiona. Zakon o osnovama sigurnosti saobraćaja stupio je na snagu početkom avgusta, a njegova cjelovita primjena prolongirana je do početka februara naredne godine do kada trebaju biti pripremljeni svi podzakonski akti. Tada će biti poznato i to da li će nadzor nad procesom osposobljavanja kandidata za vozače i procesom polaganja vozačkih ispita biti povjeren BIHAMK-u u Federaciji BiH, odnosno Auto-moto savezu Republike Srpske (RS) u drugom bh. entitetu i takvoj organizaciji u Brčko Distriktu. Predsjednik Stručnog odbora Romeo Zelenika je naglasio da bi buduću organizaciju i proces provođenja vozačkih ispita, prema prezentiranom modelu, nadgledala ovlaštena stručna organizacija (auto-moto klubovi), a cijeli posao bi bio prepušten posebno obučenim i stručno pripremljenim specijalistima. Dodao je da bi pomenuta stručna organizacija trebala imati ovlaštenja za vođenje jedinstvenog sistema osposobljavanja kandidata, organiziranje i provođenje vozačkih ispita, za stručni nadzor nad radom auto-škola, te za provjeru stručne osposobljenosti djelatnika auto-škola i ovlaštenih ispitivača i njihovo licenciranje Zelenika je istaknuo kako bi uspostavljanjem novog specijalističkog, stručnog i jedinstvenog sistema bili ujednačeni kriteriji za polaganje vozačkog ispita na teritoriji cijele BiH i stvorene pretpostavke za primjenu novih načina i metoda obuke, koja bi podrazumijevala teoretsku i praktičnu nastavu. Prema njegovim riječima, uspostavljenjem jedinstvenog sistema "bila bi u velikoj mjeri smanjena i korupcija u ovoj oblasti", a time bi se stvorila i mogućnost otvaranja 50 do 60 radnih mjesta u stručnoj organizaciji koja bi nadzirala cijeli proces. Budući da je novi državni zakon ovlasti za organiziranje procesa obuke budućih vozača prenio na entitete, Federacija BiH, koja do sada nije imala prihode po ovom osnovu, ostvarila bi značajan priliv sredstava po osnovu taksi, dok bi kantoni i dalje po tom osnovu imali priliv kroz nešto uvećane iznose. Predsjednik Stručnog odbora BIHAMK-a je kazao da uspostavljanje novog sistema ne bi značajnije uticalo na cijenu polaganja vozačkih ispita, te bi moglo doći do poskupljenja od najviše 10 posto u odnosu na postojeće cijene. Naglasio je da bi primjena novog sistema direktno vodila formiranju jedinstvenih cijena polaganja vozačkih ispita, čime bi bila spriječena nelojalna konkurencija među auto-školama.
0 Comments:
Objavi komentar
<< Home