Granice
Staro željezo, koje je ušlo u BiH najvjerovatnije u Bosanskom Šamcu, prošavši prethodno granice Rumunije, Mađarske i Hrvatske, nije prošlo kontrolu na eventualnu radiaktivnost, jer BiH nema još niti Agenciju, niti zakon koji reguliše tu oblast, potvrđeno je "Dnevnom avazu" u Državnoj graničnoj službi i Upravi za indirektno oporezivanje. Radioaktivnost, koju su otkrili stručnjaci Mittala u Zenici, nije identifikovana nigdje ranije, na putu željezničke kompozicije ka BiH.
- DGS sav posao iz te oblasti radi zajedno sa Upravom za neizravno oporezivanje, čiji ljudi iz odjela carine su obučeni za to. DGS može samo primjetiti ili izraziti sumnju, te alarmirati na provjeru, kazao je za "Dnevni avaz" Vinko Dumančić, direktor DGS-a BIH, potvrdivši da je za slučaj "radioaktivnost" saznao iz medija. Kako pojašnjava Dumančić za "Dnevni avaz", DGS procjeni da li bi neki teret mogao potencijalno sadržavati nuklearne čestice, otpad ili oružje, te o tome obavještava stručne timove, a teret zadrži. U slučaju "zeničkog željeza", takvih sumnji nije bilo. U sektoru za carine Uprave za indirektno oporezivanje BiH formiran je tim od šesnaest obučenih carinika, koji polako dobijaju svu potrebnu opremu, ali BiH još nema ni izbliza uvjete, koji bi zadovoljili evropske standarde. - Uz asistenciju, te finansijsku i stručnu pomoć Evropske Agencije za atomsku energiju BiH je od kraja 2005. dobila šesnaest obučenih carinika, koji su raspoređeni na granične prijelaze, a uz njih i dio opreme potrebne za pregled, kazao je za naš list Sabahudin Alispahić, šef sektora za dodatnu kontrolu u Upravi.
On pretpostavlja da granični prijelaz u Bosanskom Šamcu nije "pokriven" opremom, a i da jeste, teret od nekoliko hiljada tona starog željeza u željezničkoj kompoziciji na graničnom prijelazu bilo bi praktički nemoguće otkriti sa postojećom opremom. - Urađeno je mnogo, ali uz zakon, potrebnu opremu i Agenciju na državnom nivou, svrstati ćemo se u red zemalja koje ozbiljno razmišljaju o ovom problemu, o kojem se kod nas priča samo kad iskrsne problem, kaže Alispahić. U UIO nisu imali odgovor na pitanje kako je moguće da "takav" teret prođe tri granice (Hrvatska, Mađarska i Rumunija) sa puno boljom opremom, te da bude otkriven tek prilikom istovara u Zenici. Šesnaest obučenih ljudi sa desetak mobilnih uređaja na nekoliko prijelaza ipak je premalo za zaštitu cijele države.
Trenutno se na prijelazu Izačić postavlja uređaj vrijedan oko tri miliona KM, koji će kontrolisati "sav teret koji prolazi granicom", a BiH očekuje donaciju od dva ili tri slična vrijedna uređaja, koji će biti postavljeni prema granici sa Srbijom, Crnom Gorom i na aerodromu Sarajevo. Ručni i mobilni uređaji manje snage i vrijednosti postoje na graničnim prijelazima Doljani, Klobuk, Rača, na aerodromu, a već od ranije Brčkom, Gradišci, Pavlovića mostu, kaže Alispahić.
- DGS sav posao iz te oblasti radi zajedno sa Upravom za neizravno oporezivanje, čiji ljudi iz odjela carine su obučeni za to. DGS može samo primjetiti ili izraziti sumnju, te alarmirati na provjeru, kazao je za "Dnevni avaz" Vinko Dumančić, direktor DGS-a BIH, potvrdivši da je za slučaj "radioaktivnost" saznao iz medija. Kako pojašnjava Dumančić za "Dnevni avaz", DGS procjeni da li bi neki teret mogao potencijalno sadržavati nuklearne čestice, otpad ili oružje, te o tome obavještava stručne timove, a teret zadrži. U slučaju "zeničkog željeza", takvih sumnji nije bilo. U sektoru za carine Uprave za indirektno oporezivanje BiH formiran je tim od šesnaest obučenih carinika, koji polako dobijaju svu potrebnu opremu, ali BiH još nema ni izbliza uvjete, koji bi zadovoljili evropske standarde. - Uz asistenciju, te finansijsku i stručnu pomoć Evropske Agencije za atomsku energiju BiH je od kraja 2005. dobila šesnaest obučenih carinika, koji su raspoređeni na granične prijelaze, a uz njih i dio opreme potrebne za pregled, kazao je za naš list Sabahudin Alispahić, šef sektora za dodatnu kontrolu u Upravi.
On pretpostavlja da granični prijelaz u Bosanskom Šamcu nije "pokriven" opremom, a i da jeste, teret od nekoliko hiljada tona starog željeza u željezničkoj kompoziciji na graničnom prijelazu bilo bi praktički nemoguće otkriti sa postojećom opremom. - Urađeno je mnogo, ali uz zakon, potrebnu opremu i Agenciju na državnom nivou, svrstati ćemo se u red zemalja koje ozbiljno razmišljaju o ovom problemu, o kojem se kod nas priča samo kad iskrsne problem, kaže Alispahić. U UIO nisu imali odgovor na pitanje kako je moguće da "takav" teret prođe tri granice (Hrvatska, Mađarska i Rumunija) sa puno boljom opremom, te da bude otkriven tek prilikom istovara u Zenici. Šesnaest obučenih ljudi sa desetak mobilnih uređaja na nekoliko prijelaza ipak je premalo za zaštitu cijele države.
Trenutno se na prijelazu Izačić postavlja uređaj vrijedan oko tri miliona KM, koji će kontrolisati "sav teret koji prolazi granicom", a BiH očekuje donaciju od dva ili tri slična vrijedna uređaja, koji će biti postavljeni prema granici sa Srbijom, Crnom Gorom i na aerodromu Sarajevo. Ručni i mobilni uređaji manje snage i vrijednosti postoje na graničnim prijelazima Doljani, Klobuk, Rača, na aerodromu, a već od ranije Brčkom, Gradišci, Pavlovića mostu, kaže Alispahić.
Oznake: bih, dgs, doljani, dumancic, granica, raca, radioactive, radioaktivnost, samac, uio bih
0 Comments:
Objavi komentar
<< Home