Istraga Mittal Steel
Okončanje istrage povodom nesreće u "Mittal Steel Zenica" još ni izbliza nije pri kraju, jer tim stručnjaka MUP-a i Tužilaštva još prikuplja dokaze i informacije, ustvrdio je jučer kantonalni tužilac Ze - do kantona Saša Sarajlić. Nakon što je okončanje prve faze istrage najavio za pretprošlu, pa za prošlu sedmicu, ni mjesec dana nakon tragedije u kojoj su smrtno stradala tri radnika MSZ, tužilac Sarajlić sada "nije siguran kad će i kako istraga biti završena".
- Potrebno je poduzeti niz mjera i radnji dokazivanja i tek onda reći da li je istraga pri završetku. U fazi smo prikupljanja činjenica, koje trebaju dati odgovor na pitanje da li je ova nesreća i krivično pravni događaj. Ako se utvrdi da jeste, onda treba otkriti ko je počinilac tog djela", pojasnio je on. Iako je još 13. februara, kad se dogodila nesreća, tužilac Sarajlić je najavio brzu istragu i već "identificirao indicije koje ukazuju na pucanje cijevi sa argonom". Tužilac je jedino potvrdio da je dobio konačan nalaz obdukcije, koja je pokazala da je uzrok smrti trojice radnika nasilno gušenje, kao posljedica prisustva plina argon. U teškoj nesreći na radnom mjestu, u pogonu "Čeličana", 13. februara poginuli su Ibrahim Hakanović, Mujo Smriko i Ramo Bektaš, nakon što ih je pretpostavljeni poslovođa uputio "da provjere gdje curi plin", bez zaštitne opreme.
Iz više izvora u DGS-u i Mittal Steelu Zenica potvrđeno nam je da je nakon nesreće na sarajevski aerodrom sletio privatni avion Lakšmi Mitala, vlasnika zeničke željezare, kojim je iz Londona došao tim "stručnjaka kompanije koji trebaju pomoći u istrazi". Već dva dana nakon nesreće nezvanično nam je potvrđeno da "propusti u uzimanju uzorka kontaminiranog zraka u hodniku, mogu onesposobiti dalji tok istrage, odnosno prenijeti krivicu na same radnike". Tužilac Sarajlić odbio je identificirati moguće pravce istrage, ali po njegovoj izjavi, sada izgleda da je istraga dalje nego dan nakon nesreće. Kakva je uloga "Mittalovog tima stručnjaka" ostaje da se vidi, a na tužilaštvu je mjesec nakon tragedije težak teret dokazivanja da je istraga provedena po svim profesionalnim standardima.
Uprava Mittal Steel Zenica potvrdila je za naš list da je profesionalna kompanija iz Južne Afrike IRCA unajmljena da izvrši reviziju zaštite u kompaniji i da predloži akcije koje treba da budu sprovedene kako bi se poboljšao nivo zaštite. Koliko stručnjaka ove komapnije boravi u Zenici i na kojim poslovima nije saopćeno.
Nakon što je "Dnevni avaz" u nedjelju objavio da porodice poginulih nije obišao niko iz uprave, niti su dobili potvrde o smrti na radnom mjestu, već u ponedjeljak uprava MSZ je reragovala i posjetila sve tri porodice, kojima su uručeni dokumenti o stradanju, ali i sugerisano da "više ne kontaktiraju novinare, nego direkciju kompanije ako ima je nešto potrebno ili nejasno".
- Potrebno je poduzeti niz mjera i radnji dokazivanja i tek onda reći da li je istraga pri završetku. U fazi smo prikupljanja činjenica, koje trebaju dati odgovor na pitanje da li je ova nesreća i krivično pravni događaj. Ako se utvrdi da jeste, onda treba otkriti ko je počinilac tog djela", pojasnio je on. Iako je još 13. februara, kad se dogodila nesreća, tužilac Sarajlić je najavio brzu istragu i već "identificirao indicije koje ukazuju na pucanje cijevi sa argonom". Tužilac je jedino potvrdio da je dobio konačan nalaz obdukcije, koja je pokazala da je uzrok smrti trojice radnika nasilno gušenje, kao posljedica prisustva plina argon. U teškoj nesreći na radnom mjestu, u pogonu "Čeličana", 13. februara poginuli su Ibrahim Hakanović, Mujo Smriko i Ramo Bektaš, nakon što ih je pretpostavljeni poslovođa uputio "da provjere gdje curi plin", bez zaštitne opreme.
Iz više izvora u DGS-u i Mittal Steelu Zenica potvrđeno nam je da je nakon nesreće na sarajevski aerodrom sletio privatni avion Lakšmi Mitala, vlasnika zeničke željezare, kojim je iz Londona došao tim "stručnjaka kompanije koji trebaju pomoći u istrazi". Već dva dana nakon nesreće nezvanično nam je potvrđeno da "propusti u uzimanju uzorka kontaminiranog zraka u hodniku, mogu onesposobiti dalji tok istrage, odnosno prenijeti krivicu na same radnike". Tužilac Sarajlić odbio je identificirati moguće pravce istrage, ali po njegovoj izjavi, sada izgleda da je istraga dalje nego dan nakon nesreće. Kakva je uloga "Mittalovog tima stručnjaka" ostaje da se vidi, a na tužilaštvu je mjesec nakon tragedije težak teret dokazivanja da je istraga provedena po svim profesionalnim standardima.
Uprava Mittal Steel Zenica potvrdila je za naš list da je profesionalna kompanija iz Južne Afrike IRCA unajmljena da izvrši reviziju zaštite u kompaniji i da predloži akcije koje treba da budu sprovedene kako bi se poboljšao nivo zaštite. Koliko stručnjaka ove komapnije boravi u Zenici i na kojim poslovima nije saopćeno.
Nakon što je "Dnevni avaz" u nedjelju objavio da porodice poginulih nije obišao niko iz uprave, niti su dobili potvrde o smrti na radnom mjestu, već u ponedjeljak uprava MSZ je reragovala i posjetila sve tri porodice, kojima su uručeni dokumenti o stradanju, ali i sugerisano da "više ne kontaktiraju novinare, nego direkciju kompanije ako ima je nešto potrebno ili nejasno".
0 Comments:
Objavi komentar
<< Home