M 17
Pet godina nakon formiranja federalne Direkcije za ceste jučer je u Zenici održan prvi sastanak odgovornih za stanje na magistralnom putu M 17, predstavnika Direkcije, općina koje se nalaze uz put, te kantonalnog MUP-a i policijskih uprava. Dogovoren je izlazak na teren, određivanje prioriteta i prvi koraci ka smanjivanju broja stradalih na "putu smrti", koji svake godine odnese tridesetak života.
U gradu domaćinu sastanka, Zenici, predstavnici ovog grada nisu došli na ovako važan sastanak, iako najveći dio M 17 upravo prolazi kroz njihovu općinu. - Proteklih godina nikla su cijela naselja uz M 17, pa je neophodno uraditi novo "snimanje terena", jer će dio M 17 morati postati "put kroz naseljeno mjesto", sa ograničenjem brzine primjerenim gradskoj vožnji, kaže Reuf Boračić, stručni saradnik u Direkciji i kordinator radne grupe za "sređivanje stanja" na magistrali M 17. Već od 5. marta na terenu će se naći tim Direkcije, koji će sa predstavnicima općina Doboj jug, Tešanj, Maglaj i Zenica locirati sve nelegalne priključke, novoizgrađene panoe, vertikalnu i horizontalnu signalizaciju, te napraviti prijedlog mjera. - Do kraja aprila biće rok da se legalizuje ono što se može legalizovati, a od sredine maja uz pomoć novoformirane federalne inspekcije ćemo krenuti u rješavanje problema koji direktno ugrožavaju saobraćaj, kaže Boračić.
Prema analizi Jedinice za saobraćaj MUP-a ZDK na dionici od Karuša do Visokog izgrađeno je čak sedamdeset neleglnih priključaka na put M 17.- Neophodno je utvrditi koji se priključci mogu legalizirati, a da ne ugroze sigurnost vozača i putnika, te onda donijeti plan definitivnog zabranjivanja "ostatka", fizičkim zaprekama, kažnjavanjem i drugim mjerama, kaže Adis Imamović, komandir jedinice. Između ostalih prijedloga, vrlo je moguća realizacija one da se maksimalna dozvoljena brzina na putu M 17 "smanji" sa 100 na 90 kilometara na sat, uz ograničavanje brzine na pojedinim dionicama i do 70 km/sat. U planu mjera je i postavljanje zaštitne ograde oko puta, uklanjanje cijele serije reklamnih panoa izgrađenih bez saglasnosti. Od planiranja sličnih mjera na dionici Lašva - Visoko odustalo se jer se očekuje skorašnji početak radova na izgradnji auto-puta na ovom dijelu M 17.
Najveći promet putem M 17, prema ugrađenim brojačima u proteklim mjesecima, zabilježen je od 14 do 16 sati, a dnevni promet vozila je od 6.840 vozila na dionici Zenica - Maglaj i 8.090 vozila na dionici Karuše (Doboj) - Maglaj, do 10.790 vozila na dionici Lašva - Zenica i 10.840 vozila Lašva - Visoko.
Analizom broja i karaktera nesreća u proteklih pet godina, "crnim tačkama" puta M 17 nazvane su lokacije na kojima se dogodilo više od dvanaest nesreća sa stradalim na potezu od 500 metara, Identifikovane su lokacije Rošćenica (izlaz iz Kaknja prema Zenici), Janjići - Drivuša (ulaz u Zenicu), Topčić polje (granica općina Zenica i Žepče), Donja Golubinja (Žepče), petlja Žepče, Brezovo polje i Tatarbudžak (naseljena mjesta uz M 17 u općini Žepče), Goliješnica i Brankovići (granica žepačke i maglajske općine), te Šije (Tešanj - Doboj jug). Uz ove, locirane su i "opasne tačke" Čatići (Termoelektrana), Tičići (izvor termalne vode), Bilješevo (naselje, Kakanj), Lašva petlja, Lukovo polje (kod restorana Maredo), Pehare i Donja Gračanica (zenička naselja uz put, parkinzi), tunel Vranduk (nelegalni priključci), Nemila, Moševac i Mravići.
U gradu domaćinu sastanka, Zenici, predstavnici ovog grada nisu došli na ovako važan sastanak, iako najveći dio M 17 upravo prolazi kroz njihovu općinu. - Proteklih godina nikla su cijela naselja uz M 17, pa je neophodno uraditi novo "snimanje terena", jer će dio M 17 morati postati "put kroz naseljeno mjesto", sa ograničenjem brzine primjerenim gradskoj vožnji, kaže Reuf Boračić, stručni saradnik u Direkciji i kordinator radne grupe za "sređivanje stanja" na magistrali M 17. Već od 5. marta na terenu će se naći tim Direkcije, koji će sa predstavnicima općina Doboj jug, Tešanj, Maglaj i Zenica locirati sve nelegalne priključke, novoizgrađene panoe, vertikalnu i horizontalnu signalizaciju, te napraviti prijedlog mjera. - Do kraja aprila biće rok da se legalizuje ono što se može legalizovati, a od sredine maja uz pomoć novoformirane federalne inspekcije ćemo krenuti u rješavanje problema koji direktno ugrožavaju saobraćaj, kaže Boračić.
Prema analizi Jedinice za saobraćaj MUP-a ZDK na dionici od Karuša do Visokog izgrađeno je čak sedamdeset neleglnih priključaka na put M 17.- Neophodno je utvrditi koji se priključci mogu legalizirati, a da ne ugroze sigurnost vozača i putnika, te onda donijeti plan definitivnog zabranjivanja "ostatka", fizičkim zaprekama, kažnjavanjem i drugim mjerama, kaže Adis Imamović, komandir jedinice. Između ostalih prijedloga, vrlo je moguća realizacija one da se maksimalna dozvoljena brzina na putu M 17 "smanji" sa 100 na 90 kilometara na sat, uz ograničavanje brzine na pojedinim dionicama i do 70 km/sat. U planu mjera je i postavljanje zaštitne ograde oko puta, uklanjanje cijele serije reklamnih panoa izgrađenih bez saglasnosti. Od planiranja sličnih mjera na dionici Lašva - Visoko odustalo se jer se očekuje skorašnji početak radova na izgradnji auto-puta na ovom dijelu M 17.
Najveći promet putem M 17, prema ugrađenim brojačima u proteklim mjesecima, zabilježen je od 14 do 16 sati, a dnevni promet vozila je od 6.840 vozila na dionici Zenica - Maglaj i 8.090 vozila na dionici Karuše (Doboj) - Maglaj, do 10.790 vozila na dionici Lašva - Zenica i 10.840 vozila Lašva - Visoko.
Analizom broja i karaktera nesreća u proteklih pet godina, "crnim tačkama" puta M 17 nazvane su lokacije na kojima se dogodilo više od dvanaest nesreća sa stradalim na potezu od 500 metara, Identifikovane su lokacije Rošćenica (izlaz iz Kaknja prema Zenici), Janjići - Drivuša (ulaz u Zenicu), Topčić polje (granica općina Zenica i Žepče), Donja Golubinja (Žepče), petlja Žepče, Brezovo polje i Tatarbudžak (naseljena mjesta uz M 17 u općini Žepče), Goliješnica i Brankovići (granica žepačke i maglajske općine), te Šije (Tešanj - Doboj jug). Uz ove, locirane su i "opasne tačke" Čatići (Termoelektrana), Tičići (izvor termalne vode), Bilješevo (naselje, Kakanj), Lašva petlja, Lukovo polje (kod restorana Maredo), Pehare i Donja Gračanica (zenička naselja uz put, parkinzi), tunel Vranduk (nelegalni priključci), Nemila, Moševac i Mravići.
0 Comments:
Objavi komentar
<< Home