1.3.07

M 17






Pet godina nakon formiranja federalne Direkcije za ceste jučer je u Zenici održan prvi sastanak odgovornih za stanje na magistralnom putu M 17, predstavnika Direkcije, općina koje se nalaze uz put, te kantonalnog MUP-a i policijskih uprava. Dogovoren je izlazak na teren, određivanje prioriteta i prvi koraci ka smanjivanju broja stradalih na "putu smrti", koji svake godine odnese tridesetak života.
U gradu domaćinu sastanka, Zenici, predstavnici ovog grada nisu došli na ovako važan sastanak, iako najveći dio M 17 upravo prolazi kroz njihovu općinu. - Proteklih godina nikla su cijela naselja uz M 17, pa je neophodno uraditi novo "snimanje terena", jer će dio M 17 morati postati "put kroz naseljeno mjesto", sa ograničenjem brzine primjerenim gradskoj vožnji, kaže Reuf Boračić, stručni saradnik u Direkciji i kordinator radne grupe za "sređivanje stanja" na magistrali M 17. Već od 5. marta na terenu će se naći tim Direkcije, koji će sa predstavnicima općina Doboj jug, Tešanj, Maglaj i Zenica locirati sve nelegalne priključke, novoizgrađene panoe, vertikalnu i horizontalnu signalizaciju, te napraviti prijedlog mjera. - Do kraja aprila biće rok da se legalizuje ono što se može legalizovati, a od sredine maja uz pomoć novoformirane federalne inspekcije ćemo krenuti u rješavanje problema koji direktno ugrožavaju saobraćaj, kaže Boračić.
Prema analizi Jedinice za saobraćaj MUP-a ZDK na dionici od Karuša do Visokog izgrađeno je čak sedamdeset neleglnih priključaka na put M 17.- Neophodno je utvrditi koji se priključci mogu legalizirati, a da ne ugroze sigurnost vozača i putnika, te onda donijeti plan definitivnog zabranjivanja "ostatka", fizičkim zaprekama, kažnjavanjem i drugim mjerama, kaže Adis Imamović, komandir jedinice. Između ostalih prijedloga, vrlo je moguća realizacija one da se maksimalna dozvoljena brzina na putu M 17 "smanji" sa 100 na 90 kilometara na sat, uz ograničavanje brzine na pojedinim dionicama i do 70 km/sat. U planu mjera je i postavljanje zaštitne ograde oko puta, uklanjanje cijele serije reklamnih panoa izgrađenih bez saglasnosti. Od planiranja sličnih mjera na dionici Lašva - Visoko odustalo se jer se očekuje skorašnji početak radova na izgradnji auto-puta na ovom dijelu M 17.

Najveći promet putem M 17, prema ugrađenim brojačima u proteklim mjesecima, zabilježen je od 14 do 16 sati, a dnevni promet vozila je od 6.840 vozila na dionici Zenica - Maglaj i 8.090 vozila na dionici Karuše (Doboj) - Maglaj, do 10.790 vozila na dionici Lašva - Zenica i 10.840 vozila Lašva - Visoko.
Analizom broja i karaktera nesreća u proteklih pet godina, "crnim tačkama" puta M 17 nazvane su lokacije na kojima se dogodilo više od dvanaest nesreća sa stradalim na potezu od 500 metara, Identifikovane su lokacije Rošćenica (izlaz iz Kaknja prema Zenici), Janjići - Drivuša (ulaz u Zenicu), Topčić polje (granica općina Zenica i Žepče), Donja Golubinja (Žepče), petlja Žepče, Brezovo polje i Tatarbudžak (naseljena mjesta uz M 17 u općini Žepče), Goliješnica i Brankovići (granica žepačke i maglajske općine), te Šije (Tešanj - Doboj jug). Uz ove, locirane su i "opasne tačke" Čatići (Termoelektrana), Tičići (izvor termalne vode), Bilješevo (naselje, Kakanj), Lašva petlja, Lukovo polje (kod restorana Maredo), Pehare i Donja Gračanica (zenička naselja uz put, parkinzi), tunel Vranduk (nelegalni priključci), Nemila, Moševac i Mravići.

0 Comments:

Objavi komentar

<< Home

Zenica Blog je stvoren, koncipiran i zamišljen kao mjesto za razmjenu i prezentaciju informacija u vezi Zenice, ali i šire. Njegov idejni tvorac i autor je novinar lista "Dnevni avaz" dopisništvo Zenica Adnan DŽONLIĆ. Blog je suštinski nekomercijalan i i ne finansira se novcem sponzora, pokrovitelja, te time ne stvara obavezu prema bilo kojoj opciji ili lobiju, pogotovo političkoj ili ekonomskoj. Na ovom Blogu morate poštivati uslove i pravila korištenja, odnosno autorstva. Sav sadržaj je vlasništvo autora i kuće u kojoj radi, osim ako to nije drukčije navedeno. Uslove korištenja možete pročitati u koloni desno - pod "uslovi korištenja". Komentarisanjem prihvaćate obavezu da ćete saopćavati informacije, statove i mišljenja koji ne krše zakonske propise Bosne i Hercegovine. Ukoliko sadržaj koji objavljujete krši autorska i druga vlasnička prava, vi ćete biti smatrani odgovornim, a ne vlasnik Bloga. Nije dozvoljeno objavljivati i/ili prenositi zakonom zaštićene sadržaje; objavljivati, prenositi i/ili slati informacije koje krše postojeće zakone Bosne i Hercegovine i/ili međunarodne zakone; objavljivati i/ili slati tajne i/ili zaštićene podatake neke fizičke ili pravne osobe; objavljivati, prenositi i/ili slati lažne informacije u smislu nanošenja štete trećim osobama; objavljivati i/ili slati vulgarne, pornografske, uvredljive, prijeteće, rasističke, fašističke i šovinističke sadržaje - tekst i/ili slike; objavljivati i/ili slati reklamne ili promotivne materijale na javnim ili privatnim porukama; lažno se predstavljati (u ime druge fizičke ili pravne osobe); širiti nacionalnu netrpeljivost ili vrijeđati građane Bosne i Hercegovine po nacionalnom, vjerskom, rasnom ili bilo kojem drugom osnovu; vrijeđati druge posjetioce Bloga. Administrator/autor Bloga zadržava pravo i ima pravo i obavezu brisanja poruka koji su izvan pravila i uslova korištenja ovog Bloga. Kao korisnik informacija na Blogu također prihvatate mogućnost da na pojedinim temama mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Zaštitu svoje privatnosti ili informaciju o kršenju Pravila možete tražiti kroz kontakte sa vlasnikom Bloga, putem email adrese dzonlic@gmail.com. Vi zadržavate svu odgovornost za sadržaj Vaših poruka i odričete svu odgovornost Bloga www.dzonlic.com (dzonlic.blogspot.com) po bilo kojem osnovu vezanom za Vaše poruke ili sadržaje. Vlasnik Bloga nije odgovoran za sadržaje koje objavljuju drugi, jer oni odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove autora Bloga. Također, učešćem u radu i komentarisanjem prihvatate da Vaše podatke ustupim nadležnim ukoliko to bude zahtjevao određeni sudski ili drugi pravni spor, proizveden vašim komentarisanjem. SVA PRAVA PRIDRŽANA - ZENICA, BOSNA I HERCEGOVINA 2006./2007.