Radioaktivnost, opet
U dva vagona željezničke kompozicije, koja je kasno preksinoć došla iz Mađarske u kompaniju Mittal Steel Zenica (MSZ), otkriven je povišen nivo radioaktivnosti, potvrdili su jučer iz ove kompanije.
- Vagoni su stigli preko Hrvatske, a dva vagona koja imaju povišen nivo radioaktivnosti odvojeni su, izolovani i čekaju dolazak ekipe iz Centra za zračenje, saopćeno nam je u MSZ.Stručnjaci Centra za zaštitu od zračenja pri Ministarstvu zdravstva Federacije BiH potvrdili su za naš list da će danas (petak) doći, pregledati vagone i izolovati dio metala koji ima povišenu radioaktivnost, a potom ponovno pregledati "ostatak" vagona. Prije tri mjeseca u kompoziciji starog željeza dopremljenoj iz Rumunije pronađen je mjerni uređaj koji je bio kontaminiran Cezijevim radioaktivnim izotopom 137, ali nije kontaminirao ostatak željeznog otpada.U Centru i Mittalu tvrde da su sve mjere zaštite provedene na samom ulasku kompozicije u MSZ, te da nije postojala ni minimalna mogućnost da se ozrači neko od radnika koji manipuliraju vagonima na sporednom željezničkom kolosjeku, na kojem se nalazi kontrolni uređaj za otkrivanje radioaktivnosti.
Vagoni su ušli u BiH preko graničnog prijelaza bosanska Gradiška, a prethodno su prešli dva granična prijelaza između Hrvatske i Mađarske, na kojima nije otkrivena radioaktivnost. - Od oktobra 2005. Mittal Steel Zenica, kao članica današnje grupacije Arcelor Mittal, ima detektore za otkrivanje radioaktivnosti, ručne, za kamione i vozila, te za kompozicije. Niti jedan kilogram materijala, željeza i drugih sastojaka, ne uđe u kompaniju i ne dođe u dodir sa radnicima, a da prethodno ne bude provjeren, kažu nam u MSZ.
Potvrđeno nam je da od postavljanja uređaja radioaktivnost otkriverna 17. i 27. januara, sa kompozicijama iz Rumunije, te preksinoć, iz Mađarske. - Kompozicija je tada iz firme "Scholz Romania" prošla Rumuniju, Mađarsku, Hrvatsku i BiH, a sada faktički tri države, a da je radioaktivnost otkrio prvi i jedini uređaj za otkrivanje, u MSZ, kažu u ovoj kompaniji.
- Vagoni su stigli preko Hrvatske, a dva vagona koja imaju povišen nivo radioaktivnosti odvojeni su, izolovani i čekaju dolazak ekipe iz Centra za zračenje, saopćeno nam je u MSZ.Stručnjaci Centra za zaštitu od zračenja pri Ministarstvu zdravstva Federacije BiH potvrdili su za naš list da će danas (petak) doći, pregledati vagone i izolovati dio metala koji ima povišenu radioaktivnost, a potom ponovno pregledati "ostatak" vagona. Prije tri mjeseca u kompoziciji starog željeza dopremljenoj iz Rumunije pronađen je mjerni uređaj koji je bio kontaminiran Cezijevim radioaktivnim izotopom 137, ali nije kontaminirao ostatak željeznog otpada.U Centru i Mittalu tvrde da su sve mjere zaštite provedene na samom ulasku kompozicije u MSZ, te da nije postojala ni minimalna mogućnost da se ozrači neko od radnika koji manipuliraju vagonima na sporednom željezničkom kolosjeku, na kojem se nalazi kontrolni uređaj za otkrivanje radioaktivnosti.
Vagoni su ušli u BiH preko graničnog prijelaza bosanska Gradiška, a prethodno su prešli dva granična prijelaza između Hrvatske i Mađarske, na kojima nije otkrivena radioaktivnost. - Od oktobra 2005. Mittal Steel Zenica, kao članica današnje grupacije Arcelor Mittal, ima detektore za otkrivanje radioaktivnosti, ručne, za kamione i vozila, te za kompozicije. Niti jedan kilogram materijala, željeza i drugih sastojaka, ne uđe u kompaniju i ne dođe u dodir sa radnicima, a da prethodno ne bude provjeren, kažu nam u MSZ.
Potvrđeno nam je da od postavljanja uređaja radioaktivnost otkriverna 17. i 27. januara, sa kompozicijama iz Rumunije, te preksinoć, iz Mađarske. - Kompozicija je tada iz firme "Scholz Romania" prošla Rumuniju, Mađarsku, Hrvatsku i BiH, a sada faktički tri države, a da je radioaktivnost otkrio prvi i jedini uređaj za otkrivanje, u MSZ, kažu u ovoj kompaniji.
0 Comments:
Objavi komentar
<< Home