Radioaktivni vagon opet u Zenici
Prava drama odvijala se jučer poslijepodne na željezničkim kolosjecima u zeničkom naselju Šljivik, po dolasku vagona sa povišenom radioaktivnošću, a poslije bezuspješnog pokušaja da bude vraćen mađarskoj kompaniji "Ereco". Nakon što je vraćen u Zenicu, vagon su odbili primiti u MSZ, uz naredbu uprave "da niko ne smije ući", što se odnosilo i na pokušaje fotografisanja prilaza Mittalu preko željezničkog kolosjeka u naselju Šljivik. Ipak, na kraju je drama na mostu koji predstavlja željeznički ulaz u krug Mittala rješena "privremenim kompromisom".
- Vagon sa otpadnim željezom, koji je prije deset dana dopremljen u Mittal Steel Zenica, a u kojem je otkriven nepoznati radioaktivni materijal, u petak oko 22 sata je zakačen na teretni voz na relaciji Rajlovac-Doboj, ali je morao ostati u Maglaju, jer su Željeznice Republike Srpske zabranile njegov prolazak kroz teritoriju ovog entiteta, kazao nam je Pero Milovanović, dežurni dispečer Direkcije Zenica Željeznica Federacije. Vagon je vraćen jučer (subota) oko 14 sati iz Maglaja u Zenicu, kada je nastala prava drama oko njegove dalje sudbine. - Federalni inspektor za zaštitu od zračenja Enes Rujanac izdao je u petak rješenje kojim je Mittal Steelu Zenica naređeno da u roku od 24 sata teret sa radioaktivnim materijalom vrati pošiljaocu u Mađarsku. Mi smo to učinili i nije problem Mittala, nego vlasti BiH njegova dalja sudbina. Mi smo postupili prema zakonima ove države i da nismo, bili bi odgovorni. Taj vagon ne može i neće nazad u našu kompaniju, jer bi to bilo kršenje zakona. Problem države BiH, njenih entiteta i vlasti je zašto taj vagon ne može biti vraćen, prenešen nam je oko 15 sati zvaničan stav kompanije MSZ.
U međuvremenu, osiguranje kompanije i naoružani zaštitari zauzeli su "busiju" na mostu u naselju Šljivik, onemogućivši "dizelku" Željeznica FBiH da provede "radioaktivni" sa još desetak vagona koji su trebali ući u Mittal. Kompozicija je pokušala ući, ali su zaštitari, koji su zbog prisustva TV kamera i novinara odjednom "presvukli" službene odore u civilne, nisu dozvolili prilaz mostu, pa ni fotografisanje. Bilo je vidljivo da nose naoružanje, pa željezničari nisu željeli rizikovati. - Oko 16 sati smo obavjestili MUP koji treba odlučiti da li intervenisati ili ne, jer je sad onemogućen kompletan željeznički saobraćaj u i iz Mittala. Kompozicija neće natrag, jer nema gdje, rečeno nam je poslijepodne u ŽFBiH. Nakon što je patrola policije prenijela osiguranju Mittala stav nadležnog tužioca i MUP-a, te zamolbu da se izbjegne "spektakl", postignut je kompromis, pa je vagon izmješten na teretnu željezničku stanicu "Željezara", koja je vlasništvo Željeznica, a nalazi se unutar imovine i kruga Mittal Steela. Tako će vagon na "ničijoj zemlji" sačekati početak sljedeće sedmice, te rješenje papirologije. - Za nas je pošiljalac ovog vagona Mittal i on mora osigurati sve dozvole, za prolaz kroz BiH, Hrvatsku, Mađarsku, te prijem kompaniji koja ga je poslala. Dok ti papiri ne budu osigurani, vagon neće nigdje sa stanice. vagon je izolovan, udaljen od svih ostalih i ostaće tamo, dok Mittal ne pribavi dozvole za prolaz do Mađarske, kaže dispečer Milovanović.
Prema dostupnim podacima, osim saglasnosti Željeznica RS, ne postoji saglasnost vlasti Hrvatske i Mađarske, da se kompozicija vrati. Cijeli problem dodatno je iskomplikovao "razlog vraćanja u dokumentaciji", jer je direkcija Mittala navela da se "vagon vraća zbog neodgovarajućeg kvaliteta". Ipak, zbog podignute medijske prašine, Željeznice RS-a nisu povjerovale u "objašnjenje", te su onemogućile prolaz.
- Policija je zaprimila obavjest iz Željeznica i dežurni službenici su kontaktirali dežurnog tužitelja ZDK Vesnu Bjelošević. Stav tužioca i policije je prenesen upravi Mittala i njihovom osiguranju, a to je da se omogući vraćanje vagona na "početnu poziciju", odnosno u krug MSZ, a da se onda, sa vlastima, željeznicom i drugima, iznađe rješenje za putovanje tereta tamo odakle je i došao u BiH, kazao nam je portparol MUP-a ZDK Senaid Hasić.
- Vagon sa otpadnim željezom, koji je prije deset dana dopremljen u Mittal Steel Zenica, a u kojem je otkriven nepoznati radioaktivni materijal, u petak oko 22 sata je zakačen na teretni voz na relaciji Rajlovac-Doboj, ali je morao ostati u Maglaju, jer su Željeznice Republike Srpske zabranile njegov prolazak kroz teritoriju ovog entiteta, kazao nam je Pero Milovanović, dežurni dispečer Direkcije Zenica Željeznica Federacije. Vagon je vraćen jučer (subota) oko 14 sati iz Maglaja u Zenicu, kada je nastala prava drama oko njegove dalje sudbine. - Federalni inspektor za zaštitu od zračenja Enes Rujanac izdao je u petak rješenje kojim je Mittal Steelu Zenica naređeno da u roku od 24 sata teret sa radioaktivnim materijalom vrati pošiljaocu u Mađarsku. Mi smo to učinili i nije problem Mittala, nego vlasti BiH njegova dalja sudbina. Mi smo postupili prema zakonima ove države i da nismo, bili bi odgovorni. Taj vagon ne može i neće nazad u našu kompaniju, jer bi to bilo kršenje zakona. Problem države BiH, njenih entiteta i vlasti je zašto taj vagon ne može biti vraćen, prenešen nam je oko 15 sati zvaničan stav kompanije MSZ.
U međuvremenu, osiguranje kompanije i naoružani zaštitari zauzeli su "busiju" na mostu u naselju Šljivik, onemogućivši "dizelku" Željeznica FBiH da provede "radioaktivni" sa još desetak vagona koji su trebali ući u Mittal. Kompozicija je pokušala ući, ali su zaštitari, koji su zbog prisustva TV kamera i novinara odjednom "presvukli" službene odore u civilne, nisu dozvolili prilaz mostu, pa ni fotografisanje. Bilo je vidljivo da nose naoružanje, pa željezničari nisu željeli rizikovati. - Oko 16 sati smo obavjestili MUP koji treba odlučiti da li intervenisati ili ne, jer je sad onemogućen kompletan željeznički saobraćaj u i iz Mittala. Kompozicija neće natrag, jer nema gdje, rečeno nam je poslijepodne u ŽFBiH. Nakon što je patrola policije prenijela osiguranju Mittala stav nadležnog tužioca i MUP-a, te zamolbu da se izbjegne "spektakl", postignut je kompromis, pa je vagon izmješten na teretnu željezničku stanicu "Željezara", koja je vlasništvo Željeznica, a nalazi se unutar imovine i kruga Mittal Steela. Tako će vagon na "ničijoj zemlji" sačekati početak sljedeće sedmice, te rješenje papirologije. - Za nas je pošiljalac ovog vagona Mittal i on mora osigurati sve dozvole, za prolaz kroz BiH, Hrvatsku, Mađarsku, te prijem kompaniji koja ga je poslala. Dok ti papiri ne budu osigurani, vagon neće nigdje sa stanice. vagon je izolovan, udaljen od svih ostalih i ostaće tamo, dok Mittal ne pribavi dozvole za prolaz do Mađarske, kaže dispečer Milovanović.
Prema dostupnim podacima, osim saglasnosti Željeznica RS, ne postoji saglasnost vlasti Hrvatske i Mađarske, da se kompozicija vrati. Cijeli problem dodatno je iskomplikovao "razlog vraćanja u dokumentaciji", jer je direkcija Mittala navela da se "vagon vraća zbog neodgovarajućeg kvaliteta". Ipak, zbog podignute medijske prašine, Željeznice RS-a nisu povjerovale u "objašnjenje", te su onemogućile prolaz.
- Policija je zaprimila obavjest iz Željeznica i dežurni službenici su kontaktirali dežurnog tužitelja ZDK Vesnu Bjelošević. Stav tužioca i policije je prenesen upravi Mittala i njihovom osiguranju, a to je da se omogući vraćanje vagona na "početnu poziciju", odnosno u krug MSZ, a da se onda, sa vlastima, željeznicom i drugima, iznađe rješenje za putovanje tereta tamo odakle je i došao u BiH, kazao nam je portparol MUP-a ZDK Senaid Hasić.
0 Comments:
Objavi komentar
<< Home