Radijacija
U jednom od dva vagona željezničke kompozicije, koju je zaustavila kontrola na panelu za otkrivanje radioaktivnosti, potvrđeno je prisustvo povišene radioaktivnosti, potvrdio je jučer oko 14 sati Suad Džanić, stručni saradnik za kontrolu zračenja u Centru za otkrivanje radioaktivnosti pri federalnom Zavodu za javno zdravstvo.
Dva vagona izolovana su od kompozicije sa starim željezom koje je za Mittal u BiH uvezla mađarska kompanija "Ikor" ("Ecore"), stalni dobavljač zeničke željezare. Jučerašnji pregled sa pripremom trajao je nepuna četiri sata, a Džanić i saradnici su na kapiju Mittala izašli vidno umorni i iscrpljeni. - Nismo uspjeli locirati šta uzrokuje zračenje, zbog prisustva okolnog željeza, te mogućeg olovnog kontejnera. Pojednostavljeno, stvara nam određen šum, koji onemogućava precizno lociranje i odvajanje tog radioaktivnog materijala. Ja ću izvještaj predati danas federalnoj Upravi za zaštitu od zračenja, koja je pri Ministarstvu zdravstva, a nakon što oni donesu određene odluke, pristupiće se daljoj proceduri, kazao je Džanić. Na direktan upit novinara "Dnevnog avaza" u čemu je razlika između ovog i prethodnih slučaja 17. i 27. januara, kada je uspješno pronađen, izolovan i uklonjen izvor radioaktivnosti, Džanić je bio zagonetan, ponovivši "da je njegov posao da preda izvještaj, a da će dalje mjere poduzeti nadležna Uprava".
- Ono je bila incidentna situacija, kada je administracija odradila posao na takav način. Moram naglasiti da nema opasnosti za radnike, nivo radijacije je takav da osoba može na metar od vagona bez posljedica boraviti 24 sata. Taj sporni vagon je na sigurnom, radnici ne dolaze blizu i nema nikakvih problema. Nažalost, godinama čekamo da panele, kakve jedini ima Mittal Steel, ugrade granični prijelazi, da se ovakve stvari preduprijede na granici, a ne usred zemlje, kaže Džanić.
Dva vagona izolovana su od kompozicije sa starim željezom koje je za Mittal u BiH uvezla mađarska kompanija "Ikor" ("Ecore"), stalni dobavljač zeničke željezare. Jučerašnji pregled sa pripremom trajao je nepuna četiri sata, a Džanić i saradnici su na kapiju Mittala izašli vidno umorni i iscrpljeni. - Nismo uspjeli locirati šta uzrokuje zračenje, zbog prisustva okolnog željeza, te mogućeg olovnog kontejnera. Pojednostavljeno, stvara nam određen šum, koji onemogućava precizno lociranje i odvajanje tog radioaktivnog materijala. Ja ću izvještaj predati danas federalnoj Upravi za zaštitu od zračenja, koja je pri Ministarstvu zdravstva, a nakon što oni donesu određene odluke, pristupiće se daljoj proceduri, kazao je Džanić. Na direktan upit novinara "Dnevnog avaza" u čemu je razlika između ovog i prethodnih slučaja 17. i 27. januara, kada je uspješno pronađen, izolovan i uklonjen izvor radioaktivnosti, Džanić je bio zagonetan, ponovivši "da je njegov posao da preda izvještaj, a da će dalje mjere poduzeti nadležna Uprava".
- Ono je bila incidentna situacija, kada je administracija odradila posao na takav način. Moram naglasiti da nema opasnosti za radnike, nivo radijacije je takav da osoba može na metar od vagona bez posljedica boraviti 24 sata. Taj sporni vagon je na sigurnom, radnici ne dolaze blizu i nema nikakvih problema. Nažalost, godinama čekamo da panele, kakve jedini ima Mittal Steel, ugrade granični prijelazi, da se ovakve stvari preduprijede na granici, a ne usred zemlje, kaže Džanić.
2 Comments:
I svi se ovi vagoni smjeste na posebne sigurne lokacije i naravno ostaju na prostoru Zenice,a niko ne govori o tome da se vrate posiljaocu preko granice,tamo odakle su i dosli.A to i jeste cilj tih kompanija koje ih salju nama,da ostanu trajno na prostoru nasem,jer mi nemamo zakone o tim govnima koje nam salju nove EU zemlje........Dokle ovako,prije par godina Zabranjeno Pusenje je pjevalo " Otpor stoko "..........
pitam se samo koliko je ovakvih vagona dolazilo u titino vrijeme, a nije se ni znalo da su radioaktivni. srecom sad imamo demokratiju. sad se za svaku sitnicu dize halabuka :)
na kraju, sto bi rekli nadrealisti: "oni su malo radioaktivni" :)
Objavi komentar
<< Home