Vagon još u Zenici
Vagon u kojem je izmjerena povišena radioaktivnost nakon što je prekjučer poslijepodne vraćen u krug Mittal Steel Zenica čekati će "razmjenu informacija" i dobijanje saglasnosti da bude vraćen pošiljaocu u Mađarsku, potvrđeno je "Dnevnom avazu" u zeničkoj Direkciji Željeznica FBiH.
- Mittal mora osigurati neometan prolaz, odnosno dozvole vlasti Hrvatske i Mađarske, jer je on sada pošiljaoc. Kad dobije te saglasnosti, neće biti problema ni za prolaz kroz Republiku Srpsku, a Željeznice FBiH će uraditi svoj dio posla, rečeno nam je jučer. U Mittal Steelu tvrde suprotno, jer su oni postupili po naredbi federalnog inspektora za zaštitu od radijacije.- Vagon je morao i trebao biti u nadležnosti organa države BiH. Da bi se izbjegao loš publicitet i tvrdnje da smo mi krivi za nešto, postigli smo kompromis. Mittal poštuje zakone i uspostavio je visoke standarde zaštite proizvodnje i radnika, što je očigledno problem, rečeno nam je jučer u MSZ. Sa tom ocjenom slaže se i načelnik Zenice, Husejin Smajlović, koji kaže da je "sporni vagon problem države, a ne Zenice i zeničke kompanije".
- Izgleda da je "najveći problem" što je Mittal uveo evropske standarde, zaštitu, oktrivanje radioaktivnosti, koje je moralo biti još u Bosanskom Šamcu. Uveli su nešto prije države, tu je problem. Mittal je trebao odbiti vagon na ulazu, čim je detektovan i on bi se nalazio na pruzi, pa bi tek onda postao državni problem što ustvari i jeste. Oni koji primjenjuju zakon postaju "ime za naslovnice", a država koja nema sistem, ništa ne čini. Apelujemo, jer je ovo već treći slučaj ove godine, da država BiH uvede rigoroznu kontrolu svega što ulazi putevima i prugom, da nam se ne bi događale ovakve stvari, kaže Smajlović za "Dnevni avaz". U Mittalu nam je rečeno da bi oni pokušali riješiti problem sa državnim i federalnim organima još u subotu i nedjelju, ali ne postoje dežurne službe sa kojima bi se tokom vikenda moglo razgovarati o "vanrednoj" situaciji. - Nedjelja je neradni dan, a uz to i vjerski praznik, tako da će se kontakti sa federalnim i državnim organima pokušati ostvariti u ponedjeljak, saopćeno nam je u MSZ.
Jučer se, kao mogućnost, u Zenici spominjala i varijanta da se radi o "podmetanju" komada radioaktivnog materijala, jer je u toku "tihi rat" među dobavljačima starog željeza zeničkom Mittalu. Kompanija potražuje stotine hiljada tona starog željeza godišnje, a nakon što je radioaktivnost utvrđena u kompoziciji iz Rumunije, naredne ture su dopremljene iz Mađarske, prije nego se "isto dogodilo". U MSZ jučer odgovorni nisu komentirali ove nezvanične tvrdnje stručnjaka upućenih u nabavku starog željeza.
Dokument za prijevoz starog željeza, kojeg je kompanija "Ereko" (Ereco) dobila u deklaraciji navodi da je materijal ispravan i moguć za prijevoz prema zakonima, što u svakom slučaju nije bio, jer je višestrukom kontrolom u Zenici otkrivena radioaktivnost. Mađari se "prave Englezi", a u Mittalu saznajemo da su oni među najčešćim snadbjevačima Zeničana starim željezom.
- Mittal mora osigurati neometan prolaz, odnosno dozvole vlasti Hrvatske i Mađarske, jer je on sada pošiljaoc. Kad dobije te saglasnosti, neće biti problema ni za prolaz kroz Republiku Srpsku, a Željeznice FBiH će uraditi svoj dio posla, rečeno nam je jučer. U Mittal Steelu tvrde suprotno, jer su oni postupili po naredbi federalnog inspektora za zaštitu od radijacije.- Vagon je morao i trebao biti u nadležnosti organa države BiH. Da bi se izbjegao loš publicitet i tvrdnje da smo mi krivi za nešto, postigli smo kompromis. Mittal poštuje zakone i uspostavio je visoke standarde zaštite proizvodnje i radnika, što je očigledno problem, rečeno nam je jučer u MSZ. Sa tom ocjenom slaže se i načelnik Zenice, Husejin Smajlović, koji kaže da je "sporni vagon problem države, a ne Zenice i zeničke kompanije".
- Izgleda da je "najveći problem" što je Mittal uveo evropske standarde, zaštitu, oktrivanje radioaktivnosti, koje je moralo biti još u Bosanskom Šamcu. Uveli su nešto prije države, tu je problem. Mittal je trebao odbiti vagon na ulazu, čim je detektovan i on bi se nalazio na pruzi, pa bi tek onda postao državni problem što ustvari i jeste. Oni koji primjenjuju zakon postaju "ime za naslovnice", a država koja nema sistem, ništa ne čini. Apelujemo, jer je ovo već treći slučaj ove godine, da država BiH uvede rigoroznu kontrolu svega što ulazi putevima i prugom, da nam se ne bi događale ovakve stvari, kaže Smajlović za "Dnevni avaz". U Mittalu nam je rečeno da bi oni pokušali riješiti problem sa državnim i federalnim organima još u subotu i nedjelju, ali ne postoje dežurne službe sa kojima bi se tokom vikenda moglo razgovarati o "vanrednoj" situaciji. - Nedjelja je neradni dan, a uz to i vjerski praznik, tako da će se kontakti sa federalnim i državnim organima pokušati ostvariti u ponedjeljak, saopćeno nam je u MSZ.
Jučer se, kao mogućnost, u Zenici spominjala i varijanta da se radi o "podmetanju" komada radioaktivnog materijala, jer je u toku "tihi rat" među dobavljačima starog željeza zeničkom Mittalu. Kompanija potražuje stotine hiljada tona starog željeza godišnje, a nakon što je radioaktivnost utvrđena u kompoziciji iz Rumunije, naredne ture su dopremljene iz Mađarske, prije nego se "isto dogodilo". U MSZ jučer odgovorni nisu komentirali ove nezvanične tvrdnje stručnjaka upućenih u nabavku starog željeza.
Dokument za prijevoz starog željeza, kojeg je kompanija "Ereko" (Ereco) dobila u deklaraciji navodi da je materijal ispravan i moguć za prijevoz prema zakonima, što u svakom slučaju nije bio, jer je višestrukom kontrolom u Zenici otkrivena radioaktivnost. Mađari se "prave Englezi", a u Mittalu saznajemo da su oni među najčešćim snadbjevačima Zeničana starim željezom.
1 Comments:
Idi mi dodji mi,e koliko je jos tih vagona dospjelo u Zenicu,a da nisu otkriveni,polako se nove EU clanice rjesavaju svojih govana,a gdje ce nego nama,gdje li ce taj vagon zavrsiti ?Pitanje je sad ?
Objavi komentar
<< Home