Vagon, ko zna koja epizoda
- Postoji jasna procedura od jedanaest koraka koju je morao, a nije ispoštovao Mittal Steel. Postoji zakon koji nije ispoštovan, tvrdi Smajo Salketić, izvršni direktor za poslove željezničkog operatera Željeznica FBiH. Višednevna ujdurma oko sudbine vagona sa otpadnim željezom, u kojem je detektovan nepoznati izvor povišene radioaktivnosti, u subotu poslijepodne je zaustavljena na slijepom kolosjeku unutar Mittala, koji pripada Željeznicama FBiH, uokviru njihove stanice "Željezara Zenica".
Tako se vagon nalazi na imovini ŽFBiH, unutar imovine Mittala, a sudbina vagona "kojeg niko neće", tek će biti dogovarana, tvrdi Salketić. - Vagon je našim kolosjecima u Željezari Zenica. To je bila normalna pošiljka do Zenice, dok Mittal nije otkrio radioaktivnost. Od tog trenutka treba poduzimati određene mjere. Nama je pomalo iznenađenje bilo da je on u petak naveče pokušan da se vrati pošiljaocu u Mađarsku. Nisu bile izdejstvovane sve dozvole, pa je zaustavljen. Hrvatska inspekcija preko "Hrvatskih željeznica" javila je u Doboj organima Željeznica Republike Ssrpske da vagon na granici neće biti preuzet. Mi smo ga sklonili sa kolosjeka kojima prolaze putnici, da bismo smanjili potencijalni rizik. Posao sa izmještanjem mora napraviti Mittal Steel sa stručnim ekipama, timovima ljudi. U Zakonu u kojem ima jedanaest tačaka koje treba ispoštovati, odrediti uslove, vrijeme prevoza, granične prijelaze, mjere bezbjednosti, jer to nije običan vagon, bez obzira što je bio formalno takav kad je dolazio u Bosnu, kaže Salketić.
U ŽFBiH istiću da se sad čeka na da Mittal Steel da poduzme "neke korake", te da će Željeznice FBiH stupiti u kontakt sa nadležnim u Mittalu da bi se "problem što brže riješio". - Ipak, do tada nema pomjeranja vagona sa kolosjeka u zenici, kaže Salketić. Uprava Mittal Steela jučer je za naš list, još jednom, kratko potvrdila "da je sada na Željeznicama FBiH, kao i na nadležnoj Vladi da odluče šta dalje sa vagonom". - Vagon se nalazi izvan kompanije MSZ, dakle na željezničkoj stanici, vlasti trebaju odrediti kada i kako će vagon napustiti BiH, prenesen nam je stav uprave Mittal Steel Zenica.
Tako se vagon nalazi na imovini ŽFBiH, unutar imovine Mittala, a sudbina vagona "kojeg niko neće", tek će biti dogovarana, tvrdi Salketić. - Vagon je našim kolosjecima u Željezari Zenica. To je bila normalna pošiljka do Zenice, dok Mittal nije otkrio radioaktivnost. Od tog trenutka treba poduzimati određene mjere. Nama je pomalo iznenađenje bilo da je on u petak naveče pokušan da se vrati pošiljaocu u Mađarsku. Nisu bile izdejstvovane sve dozvole, pa je zaustavljen. Hrvatska inspekcija preko "Hrvatskih željeznica" javila je u Doboj organima Željeznica Republike Ssrpske da vagon na granici neće biti preuzet. Mi smo ga sklonili sa kolosjeka kojima prolaze putnici, da bismo smanjili potencijalni rizik. Posao sa izmještanjem mora napraviti Mittal Steel sa stručnim ekipama, timovima ljudi. U Zakonu u kojem ima jedanaest tačaka koje treba ispoštovati, odrediti uslove, vrijeme prevoza, granične prijelaze, mjere bezbjednosti, jer to nije običan vagon, bez obzira što je bio formalno takav kad je dolazio u Bosnu, kaže Salketić.
U ŽFBiH istiću da se sad čeka na da Mittal Steel da poduzme "neke korake", te da će Željeznice FBiH stupiti u kontakt sa nadležnim u Mittalu da bi se "problem što brže riješio". - Ipak, do tada nema pomjeranja vagona sa kolosjeka u zenici, kaže Salketić. Uprava Mittal Steela jučer je za naš list, još jednom, kratko potvrdila "da je sada na Željeznicama FBiH, kao i na nadležnoj Vladi da odluče šta dalje sa vagonom". - Vagon se nalazi izvan kompanije MSZ, dakle na željezničkoj stanici, vlasti trebaju odrediti kada i kako će vagon napustiti BiH, prenesen nam je stav uprave Mittal Steel Zenica.
- Željeznice FBiH su oko 15 sati uputile depešu kompaniji Mittal, u kojoj ih upozoravaju da su, shodno članu 38. Zakona o prijevozu opasnih materija i međunarodnom Pravilniku o prijevozu opasnih materija kompanija pošiljalac, a to je MSZ, dužna od nadležnih bh. ministarstava i drugih institucija u BiH, Hrvatskoj i Mađarskoj, pribaviti svu dokumentaciju. Obavjestili smo ih i da su prema istom Zakonu dužni da preuzmu i sklone na sigurno teret dok ne dobiju potrebne dozvole, jer u suprotnom ugrožavaju živote i zdravlje stanovništva i prometa. Do ovog trena (15,30 jučer) Mittal nije preuzeo vagon i vjerovatno to danas 8ponedjeljak) još neće učiniti. Vagoin je formalno na "ničijoj zemlji" i Mittal ima zakonsku obavezu da ga preuzme i čuva do otpremanja, kazao je za "Dnevni avaz" jučer poslijepodne Fikret Mršo, načelnik Službe za informisanje Željeznica Federacije BiH.
0 Comments:
Objavi komentar
<< Home