A1 umjesto M5 i M17
Na današnjoj sjednici Vlade Federacije BiH usvojena je Odluka o razvrstavanju magistralne ceste M-5 na dionici Sarajevo (Jošanica)- Podlugovi- Visoko u kategoriju autoceste A-1, potvrdio je federalni ministar prometa i komunikacija Nail Šećkanović.
On je istaknuo kako je ovo vrlo bitna odluka koja se tiče budućnosti izgradnje i upravljanja autoputem na dijelu koridora Vc.
"Poznato je da već imamo izgrađenu dionicu autoceste u dužini od 20 kilometara. Ona je do danas bila razvrstana kao magistralna cesta. Današnjom odlukom ona prelazi iz kategorije magistralne ceste u autocestu na osnovu Uredbe o autocestama koja je donesena krajem prošle godine. Ovo je potrebno iz dva razloga. Prvi je da bi Direkcija za autoceste koja je formirana pri ovom ministarstvu mogla upravljati ovom dionicom izgrađene autoceste, a drugi razlog je što u mjesecu decembru počinje naplata putarina na ovoj dionici autoceste, a da bi ta naplata mogla startati treba ovu dionicu magistralne ceste zvanično proglasiti autocestom, što smo ovom odlukom i učinili", kazao je Šećkanović.
On je dodao kako se očekuje da će početak naplate putarine na ovoj dionici autoceste u dužini od 20 kilometara startati 1. decembra te da je već u toku instaliranje naplatnih kućica.
"Očekujemo da će učesnici u saobraćaju imati priliku i obavezu da vozeći se ovom dionicom od 1. decembra plaćaju, prema trenutnom prijedlogu cjenovnika, jednu i pol marku za ovih 20 kilometara kada su u pitanju osobni automobili i do 5,5 maraka za ostale kategorije vozila", kazao je Šećkanović.
On je istaknuo kako se do kraja godine očekuje otvaranje za saobraćaj dionice u dužini od blizu 8 kilometara koja se trenutno radi, dodavši da će se izgradnjom svakog novog kilometra autoceste povećavati iznos putarine te da će to biti solidna osnova za dalje reinvestiranje u izgradnju autoputa na koridoru Vc.
On je istaknuo kako je ovo vrlo bitna odluka koja se tiče budućnosti izgradnje i upravljanja autoputem na dijelu koridora Vc.
"Poznato je da već imamo izgrađenu dionicu autoceste u dužini od 20 kilometara. Ona je do danas bila razvrstana kao magistralna cesta. Današnjom odlukom ona prelazi iz kategorije magistralne ceste u autocestu na osnovu Uredbe o autocestama koja je donesena krajem prošle godine. Ovo je potrebno iz dva razloga. Prvi je da bi Direkcija za autoceste koja je formirana pri ovom ministarstvu mogla upravljati ovom dionicom izgrađene autoceste, a drugi razlog je što u mjesecu decembru počinje naplata putarina na ovoj dionici autoceste, a da bi ta naplata mogla startati treba ovu dionicu magistralne ceste zvanično proglasiti autocestom, što smo ovom odlukom i učinili", kazao je Šećkanović.
On je dodao kako se očekuje da će početak naplate putarine na ovoj dionici autoceste u dužini od 20 kilometara startati 1. decembra te da je već u toku instaliranje naplatnih kućica.
"Očekujemo da će učesnici u saobraćaju imati priliku i obavezu da vozeći se ovom dionicom od 1. decembra plaćaju, prema trenutnom prijedlogu cjenovnika, jednu i pol marku za ovih 20 kilometara kada su u pitanju osobni automobili i do 5,5 maraka za ostale kategorije vozila", kazao je Šećkanović.
On je istaknuo kako se do kraja godine očekuje otvaranje za saobraćaj dionice u dužini od blizu 8 kilometara koja se trenutno radi, dodavši da će se izgradnjom svakog novog kilometra autoceste povećavati iznos putarine te da će to biti solidna osnova za dalje reinvestiranje u izgradnju autoputa na koridoru Vc.
13 Comments:
hrvati napravili 400 km autoputa za 2 godine a bosna pravi 20 km 7 godina?? pa to je mimo sve pameti...??????
nisu hrvati nego cini mi se braca amerikanci!
to im je najpametniji potez otkad Hrvatska postoji.
Tako bi i mi trebali uraditi, dat amerima nek ga urade!
A ako se neko boji skupih americkih cestnina, neka proba izracunati koliko ce nam Branko kockica naplacivati.
Ostar start su imali 20 km=1,5 KM.
Ko ima sanse da se vozi po cestama koje se naplacuju zna koja je to pljacka.
Nisu ameri pravili put nego hrvati dali pare Austrijskoj firmi STRABAG da napravi autoput.
1,5 km je ok cijena..sta bi ti dzaba jel? onda ides sporednom cestom...nije ni to problem
dobro nije velika 1,5 km, u jednom smjeru, eh sad zamisli guzvu i opterecenje samo dostavnih vozila, kamioniona, kombija, na cesti Lasva Kobiljaca, Visoko Vogosca Kobilja glava.
Ja nisam za besplatnu voznju, ali 1 KM bi bila dosta razumnija.
Najvecu guzvu stvaraju kamioni i dostavna vozila, pa sta mislis da ce oni placati cestarinu, vrlo mali broj. A ako cemo zaradjivati pare za ceste, onda nek se uvede taksa na granici za svako inostrano vozilo, i domaca komercijalna vozila.
Ako je cilj da se stvori sigurniji i bezbjedniji saobracaj u drzavi, onda 1,5 km nece pomoci ako Branko bude razmisljao gledajuci kroz prozor audija A6 i lokalnog sarajevskog prometa!
Treba uvest rezim "vinjete" kao sto su austrijanci napravili...nek kosta mjesec dana 20 maraka i svako auto to mora imat zaljepljeno..ko nema kazna od 200 km. I od toga se mogu finansirati putevi.To je najbolje rjesenje.
Naplatne kuce su staro rjesenje, to nista ne pomaze samo u stvaranju guzvi.
Vinjeta dobro rjesenje kad se ima sta ponuditi, ali u svakom slucaju i to je jedno od rjesenja za naplatu i autoputa, a i ulasku stranih vozila na nasu teritoriju.
Njima treba obavezno naplacivati.
Jedan od noviji sistema naplate cestarina, je da vam racun o naplati koristenja ceste dolazi na adresu.
Znaci svako vozilo bi imalo svoju sifru, aparat u vozilu, Stacionarni uredjaji na ulazim i izlazima auto ceste bi registrirali, svaki ulaz i izlaz sa autoceste, i na osnovu toga bi vam se obracunavala kilometraza na auto cesti. Nakon toga svaki mjesec dobijate racun na adresu. Sto je jedan od boljih i ciscih i jednostvnijih rjesenja za naplatu.
Triger!
Triger nismo u Americi.Taj projekat kosta toliko da bi narod BiH morao da radi 50 godina i da placa porez.Taj projekt su jedva svabe isfinansirale,a gdje smo mi???? Daleko,predaleko....
Ma znam, nekazem da bi mi trebali to sada uvesti, nego samo usput kazem.
Reda radi, informacija vise, da ljudi znaju da postoje i neka druga rjesanja osim naplatne kucice.
Znas sta mi se znalo desit ita ponoci na brodu u hrvatskoj kad placam, slucajno nema nista kuna i dam eure, eh sad ostane nekih 20 30 centi kusura,
Majstor samo digne rampu i nastavi gledat nocni progam na HRT-u.
Reko: Rodjak gdje kusur?
Kaze on iznenadjeno:
A pa meni za kavu!!
Triger!
Vozila koja ulaze u BiH mogu placati samo autoput duzine 20 km,kao i u drugim drzavama,gdje se placa autoput.
Vinjeta bi bila pljacka za maltretirajucu ,opasnu i sporu voznju magistralnim putevima,gdje je prosjecna brzina 55 do 60 km/h.
A ima i ova fora: prijelaz granicni negdje gdje ce se prepoznati utajivaci putarina:
-Vozac: Dajte mi racun!
-Drumski uniformisani razbojnik: Dajte vi meni novce!
Naravoucenije: Ostadosmo bez racuna za cestarinu i bez kusura... NEcu zvaku, hocu kusur...
barem bi se putevi izgradili od tih para..da se ne vozimo od ze do slav. broda 2h nego 50 min
Tamo gdje ima zakon ima i para i davno su izgradjeni autoputevi.
Objavi komentar
<< Home